خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/21 - 18:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
دامادی خبر داد:

سرمایه‌گذاری 6هزار میلیاردی بخش خصوصی در حوزه تصفیه‌خانه شهری/ضرورت افزایش 25 درصدی پوشش شبکه فاضلاب تا پایان برنامه ششم

رئیس کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس از سرمایه‌گذاری 6هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه اجرای طرح های تصفیه‌خانه شهری خبر داد.

محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست اخیر کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، گفت: این نشست با هدف بررسی نحوه اجرای ماده 37 قانون برنامه ششم توسعه برگزار شد، البته نشست اخیر، چندمین جلسه کمیته برای بررسی وضعیت آب و فاضلاب کشور بود.



نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس ماده 37 قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است که تمهیدات لازم را برای افزایش 25 درصدی پوشش شبکه فاضلاب شهری کشور تا پایان برنامه انجام دهد و در این مسیر می توان از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه داخلی و خارجی استفاده کرد.



وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، می بایست تاکنون حدود 17 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های تصفیه خانه شهری و ساماندهی پساب فاضلاب در کل کشور سرمایه گذاری می شد، اما متأسفانه از برنامه عقب هستیم.



این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی بحث توسعه تصفیه خانه های شهری و بازگردانی پساب بسیار دارای اهمیت است، زیرا پساب های فاضلاب نقش اساسی در تخریب محیط زیست دارند.



دامادی گفت: از طرف دیگر با توجه به کمبود منابع آبی در کشور، از منابع آبی حاصل از بازگردانی پساب و تصفیه آن، می توان در تأمین آب مورد نیاز کشاورزی استفاده کرد.



رئیس کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس، از سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه اجرای طرح های تصفیه خانه شهری و ساماندهی پساب فاضلاب در کشور خبر داد و گفت: امیدوارم با همکاری دستگاه ها در آینده ای نزدیک حجم سرمایه گذاری در این حوزه افزایش چشمگیر داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 261445
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار